eindelijk: vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Mark Damen - WaarBenJij.nu eindelijk: vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Mark Damen - WaarBenJij.nu

eindelijk: vrijwilligerswerk

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Februari 2013 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

eigenlijk zit ik alweer een week op het schildpaddeneiland ko tao maar ik heb nog het een en ander te vertellen over het vrijwilligerswerk van vorige week!
Toen ik die zondag terug kwam uit Bangkok zag ik meteen een boel bekende gezichten in het Twin House zitten, uiteraard gezellig bijgekletst maar helaas bleek dat de meesten die avond al of de volgende morgen weg gingen. Blijven er dan nog wel Nederlanders over? Nou nee, na drie weken Nederlands praten moest ik ineens overschakelen op het Engels, best even wennen Haha.

Maandagmorgen hoorden we dat we naar het weeshuis zouden gaan waar volgens de anderen veel minder te doen is in vergelijking met her andere weeshuis. Dat vond ik wel jammer want het schijnt dat de kleedkamers en aangelegenheid daar echt smerig is, werk aan de winkel dus! Gelukkig gaan we daar wel woensdag een bezoekje brengen. Aangekomen bij ons eigen weeshuis was het een beetje aftasten wat we konden doen. Er moesten tegeltjes gelegd worden, muren opnieuw geverfd worden en een lokaaltje vol met ongelofelijk oude zooi uitgeruimd worden die we om zouden bouwen als muzieklokaal. Daar ging ik maar aan meehelpen. En zo ben ik de hele dag bezig geweest met het schoonmaken van heel veel tafeltjes. We werken van tien tot half twaalf en van half een tot drie. Niet bizar veel maar het moet ook wel leuk blijven.

Op deze manier ging ook de dinsdag voorbij maar woensdag gingen we 's ochtends naar het andere weeshuis. Niet om te werken overigens maar gewoon om te laten zien. De school zag er best goed uit al zijn de klassen hier veel groter. De kinderen worden trouwens niet echt geaccepteerd in de samenleving omdat ze volgens het boeddhisme wees zijn omdat ze in hun vorige leven slecht zijn geweest, net als de honden. De slaapplekken zagen er ok uit, al is het wat klein voor zoveel kinderen. De kleedkamers en wasgelegenheid is ronduit, tsja, klein en slordig. Er ligt nog heel wat afval maar als ik de verhalen mag geloven is dat nog stukken minder dan dat het was. Het afval kan ook niet echt weg dus moeten er nog grote gaten gegraven worden om het te verbranden. Het gekke is daarbij wel dat er ruim genoeg geld is om de bijbehorende tempel te vergroten, maar dat wordt niet gebruikt voor de kinderen. Na even wat met de kinderen gespeeld te hebben zijn we smiddags naar t zwembad gegaan.

Donderdag opnieuw een 'normale' dag im het weeshuis. De kamer kan worden schoongemaakt!! Zeg maar dag tegen de kakkerlakken!! :)

Vrijdag een korter dagje omdat er ook nog ingepakt moest worden voor het vertrek naar Bangkok 's avonds. Lekker ff niet een dagje schoonmaken en ploeteren maar met de kids baseballen! We hadden namelijk een amerikaan in de groep en die wilde het de kinderen maar al te graag leren! Ook ik heb een aardig balletje kunnen slaan, al zeg ik het zelf. 's Avonds dus tas ingepakt om naar Bangkok te gaan en can daaruit ben ik dan nu hier gekomen: Ko Tao! En dan is het nu tijd om een quad te gaan huren! ;)

  • 08 Februari 2013 - 18:53

    Marijke :

    Het vrijwilligerswerk bleek dus niet zo veel voor te stellen. Ervaring rijker, illusie armer.
    En nu (nog meer) gaan genieten, spannend waar je uiteindelijk allemaal terecht zult komen!

    Kus, kus
    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 31 Dec. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 42065

Voorgaande reizen:

04 Januari 2013 - 24 Juni 2013

6 maanden zuid-oost-Azie

Landen bezocht: