De fietsweek op gammele Thaise fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Damen - WaarBenJij.nu De fietsweek op gammele Thaise fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark Damen - WaarBenJij.nu

De fietsweek op gammele Thaise fietsen

Door: Mark Damen

Blijf op de hoogte en volg Mark

31 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Nu dus verder met de fietsweek.
Die maandag vertrokken we rond 10.30 uur richting ergens rechts van Bangkok, 5 uur rijden! Maaaaar, we (gezellig groepje van 7) verbleven wel in een resort met mooi uitzicht en lauwwarm water. En het mooiste: komende week zit ik er ook met de boeddhaweek :) Die avond bleven we een beetje hangen in het 'restaurant' (geen rijen meer voor het eten omdat we met zo weinig zijn :)) en leerden we elkaar heel snel kennen door eerst Ranking your Friends te spelen, wat een soort Ranking the Stars is met je vrienden, en daarna een dobbelspel waarbij de dobbelsteen kleuren had en die correspondeerde dan met kaartjes met vragen erop over hoe je over dingen denkt en hoe je bent. Brengt je als groep heel snel bij elkaar en dat was wel erg leuk.
De volgende dag begon het fietsen dan echt, en wel op kindermountainbikes! Dat was wel even wennen en het is me bovendien gelukt om er twee te slopen. De eerste dag gingen we namelijk meteen een hoge steile berg op in de hoop op een mooi uitzicht dat enigszins tegenviel, maar die berg moesten we ook weer af! Ik was de enige met fietservaring en dacht het dus wel te kunnen redden op een pauperfiets maar het bleek dat die niet kon remmen als het te steil ging. Snel afremmen met m’n voeten dus en de berm in, de gids mocht gaan lopen. Ik op zijn fiets vol naar beneden, en gelukkig ging het naar beneden want de ketting was (of had ik) verbogen dus trappen kon ie niet meer! Na de lunch verder gegaan op weer een andere fiets, die ook gesloopt dus uiteindelijk in een busje terug. De dagen erna her en der een beetje in de omgeving gefietst naar een lullig watervalletje en toch wel een erg mooi uitzicht en tussendoor met een pickuptruck naar een aantal farms gegaan, en bovendien een Thaise massage gehad van een uur, pijnlijk! Viel al met al helaas een beetje tegen maar het scheelde dat het een hele leuke groep was.

Vrijdag heel vroeg vertrokken naar Bangkok om daar te fietsen. Dat is natuurlijk wel heel leuk! En met niemand minder dan Co van Kessel! Althans, hij is al wel een tijdje overleden maar toch. We hebben in totaal 3 uur lang eerst door random steegjes in ChinaTown gecrossed en vervolgens de rivier over om daar nog wat rond te hobbelen. We overnachtten ook in ChinaTown en hebben zodoende midden op straat gegeten. Leuk leuk leuk. Op eigen houtje nog even met twee dames naar Ko San Road gegaan, echt iets om meegemaakt te hebben. Wat een mensen haha! Zaterdagochtend om 7 uur eruit voor ontbijt en daarna nog wat tijd voor jezelf waarbij we langs nog wat Chinese winkeltjes zijn gewandeld. Uiteindelijk waren we rond een uur of 1 terug in het Twin House, zo heet het huis waar we verblijven, en hebben we tot nu eigenlijk vooral maar ff lekker gechilled en vandaag zijn we bijvoorbeeld vooral naar het zwembad geweest.

Komende week dan dus Boeddhaweek wat me erg interessant lijkt, dan blijf ik waarschijnlijk een weekendje in Bangkok, dan een weekje knallen in het weeshuis en dan heb ik met een meisje afgesproken om een week op Ko Tao door te brengen en daar ook duiken te leren! Ben benieuwd! Zal proberen om wat vaker wat te posten haha.